9 Mayıs 2014 Cuma

Y Kuşağı Pazarlama Zirvesinde Neler Yaşadık?



06 ve 07 Mayıs tarihlerinde İstanbul Teknik Üniversitesinde sayın Recep Asar’ın organizasyonuyla çok güzel iki gün süren dolu dolu bir Y Kuşağında Pazarlama Zirvesi yaşadık. Size isterseniz bu yazımda ilk gün neler olmuş kısaca değinelim.

İlk konuşma sayın Çağdaş Önen’in Globalleşen Dünyada Marka Yaratmak: Yandex sunumuyla başladı. Çağdaş Önen özellikle Yandex’in var olmaya, büyümeye çalışmasında ise ‘’ İletişimde Yerelleşme ‘’  kavramının egemen olduğunu söyledi. Bu konu da Yandex’in düşüncesinin Google gibi ülkemizde tekel olmuş bir arama motorunun karşısına çıkma niyetiyle doğru olduğunu düşünüyorum.

İkinci Konuşmacı olan LC Waikiki Sosyal Medya Müdürü Mehmet Taha Doğruyol’du. Mehmet bey Y Kuşağına Dokunmak başlıklı sunumunda özellikle Y kuşağına mesaj verirken abartmayın, Y kuşağı ben özelim demeyi bırakmalı gibi söylemlerle gerçekçi ve uyarıcı bir sunum gerçekleştirdi. Mehmet Taha Doğruyol’un Y kuşağının mantığını anlamadığı bir durumu kolay kolay kabul etmediği cümlesini çok önemsedim. Bugün belki de bu kuşağın sorgulayıcı olduğunun arkasında bunun yattığını düşünebiliriz.





3. Oturumu Vitringez.com kurucularından sayın Natalie Yeşilbahar Alışveriş Alışkanlıklar Değişiyor sunumu gerçekleştirdi. Natalie hanım özellikle bir ihtiyacı giderdiklerini tüketicinin sürekli her siteye üye olmaktan çok sıkıldığını ve bu siteyle kurulan e ticaret sitelerini arama motorumuz sayesinde doğru kitleyle buluşturduklarını iletti. Vitringez projesinin çok akıllıca ve kafası moda sitelerinde allak bulak olan müşteriler için bir rahatlama ve çeşitlilik olduğunu düşünüyorum.

4.Oturum Y Kuşağına Uzanan Pazarlama Projeleri sunumuyla Project House Kurucu Ortağı sayın Cüneyt Devrim dinleyici karşısına geçti. Cüneyt bey reklamın yılın belli bölümlerine ayrıldığını ve firmaların tam yumruk atabilmeleri için reklamın ürün açısından öneminden bahsetti. Markaların içerik üretmediğini sadece reklam ürettiklerini bununda farklılık yaratmadığını söyledi. Y kuşağına yönelikse markaların Y kuşağını hedefliyorlarsa kesinlikle aşağıdaki sorulara cevap bulmaları gerektiğini söyledi.

Neden beni takip etsin? Onlar için ne var? Arkadaşlarına benden bahsetmelerini nasıl sağlarım? Bu düşüncelerine pazarlama gerçekleri açısından kesinlikle katılıyorum. Ancak yaptığı bir saptama üzerinde uzun konuşmaya değer. Cüneyt bey zamanın kralının Konuşma olduğu söyledi.

İsterseniz biraz açalım konuşmadan kasıt nedir? Sosyal medya ya da internet içinde insanlar yazıyor bunun reklam açısından adı konuşma. Üstelik bu konuşmaların lehte veya aleyhte olup olmadığını bilmekte neredeyse imkansız. Milyonlarca insan sizin ürünleriniz için bir şeyler söylüyor. Artık onları gözardı ederek reklam yapmak akıllıca değil.

5.Oturum Futürist Trendist Digital Ajans Başkanı sayın Ufuk Tarhan tarafından yapıldı. Ufuk hanım vizyonunun farklılığıyla ve sürekli gelecekten konuşmasıyla dikkatleri kendinde topladı. Hepimiz gelecekte neler yapılacağını ve şimdiden neler yapıldığını ağzımız bazen açık kalarak dinledik ve video sunumlarla izledik. Çok etkileyici bilgiler ve düşündüren konular vardı. 2049 yılında insanın tüm hücrelerinin sırrının çözülebileceği düşüncesi ve bunun için şimdiden çalışıldı bilgisini hala düşünüyorum.

6.Oturum Efes Pilsen Pazarlama ve Sosyal Medya müdürleri Selin Takçı ve Berke Civan tarafından gerçekleşti. Efes Pilsen’i anlattılar ama benim en ilgimi çeken cümle. Efes Pilsei’in özellikle reklam konusunda yaşadığı yasaklarla mücadele durumu oldu. Burada belki de anahtar cümle yasakların kendilerini daha yaratıcı olmaya ittiğini cümlesiydi.

Bir sonraki yazımda 07 Mayıs 2014 oturumun ikinci gününü sizinle paylaşacağım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder