Şirketlerin Asıl Yüzü Kimlerdir?
Şirketlerle ilgili
değerlendirmelerde genellikle şirketin yüzü kavramı çok önemsenmekle birlikte
bunun söylenildiği kadar değer verilen bir durum olduğu kanısında değilim
Kimimize göre eğer telefon
üzerinden ulaştığımız bir nokta ise karşımıza çıkan çağrı merkezi elemanı ya da
görevli ile ilk izlenimi oluştururken, kimisi içinde satış temsilcileriyle
yapılan görüşmeler şirketler hakkında ilk izlenimleri veriyor.
Ben daha somut bir noktadan olaya
bakmak istiyorum. Bir holdingten bir şirketten hatta küçük ölçekli bir işletmeden
içeri girdiğiniz anda sizi karşılayan yüzlerden bahsetmek istiyorum. Evet
tahmininiz doğru santral memurları ya da danışma olarak kabul ettiğimiz kart alıp
verdiğimiz çalışanlardan bahsetmek istiyorum
Reel iş hayatında bu çalışanlar
şirketlerin ilk andaki yüzleri konumundadır. Onlardan aldığımız enerji bizim
şirket hakkındaki ilk düşüncelerimizin şekillenmesinde etkili olabiliyor.
Peki bu çalışanlara gerekli önem
veriliyor mu? Bu önemli konumları şirket yetkilileri tarafından yeterince algılanıyor
mu? Çalışma koşullarıyla ilgili düzeltmeler yapılıyor mu? Bütün soruların cevabı aslında pek
zannetmiyorum olmalı.
Düşünün öyle yerler var ki gün
içerisinde yüzlerce telefon geliyor ve tek başına bunları aktarmak ve doğru
noktalara ulaştırmakla görevli bir çalışan var ve biz böyle bir çalışandan şirketimizin gülen yüzü olmasını bekliyoruz. Aşırı iyimser bir beklenti. İnanın reklam bir çok konuda çok itici bir güç olabilir
ancak insanla bire bir iletişim sonucu sağlanan memnuniyet ya da
memnuniyetsizlik çok ama çok daha etkili oluyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder